 Ventilerne bliver styret af
knastakslen som kører ½ gang så langsomt rundt som motoren.
Motorens tændingsrækkefølge er
1-2-4-3 (nr.1 er nærmest kilremmen), hvilket betyder at knasten
på knastakslen nr.1 står lige overfor nr.4. Nr 2 lige overfor nr.3.
Det er rækkefølgen for både indsugnings ventilerne og udstødnings
ventilerne, som kører forskudt for hinanden. Det betyder at når
ventil nr.1 er trykket helt ned, kan man justere ventil nr.4. Brug
billedet af knastakslen for at se i hvilken rækkefølge vippetøjet
sidder.
Sæt bilen i frigear,
tag
luftfilerkassen af, og ventildækslet. Tag en 19mm nøgle og sæt den
i bolten ved kileremsskiven, drej med uret indtil
vippearm nr.1 (den nærmest kilremmen) bevæger sig.
Sæt en 11mm top
med forlænger og tværpind på den. Drej indtil
tværpinden er på sit nederste punkt.

Nu kan nr.4 udstødning
justeres med bladsøger på 0,6mm.
 Huskeliste: 1 nede
kontroler 4. 2 nede kontroler 3. 4 nede kontroler 1. 3 nede kontroler
2. Bagefter det samme med indsugningsventilerne med en bladsøger på
0,2mm. Fjern 19mm nøglen, monter ventildækslet og
luftfilterkassen. Med topnøglen vil der være problemer,
med at den kan være der ved 2 cylinder udstødning. Hvis den skal kunne sidde, skal vippetøjet
være på vej ned.
Data
Indsugning 0,2mm
Udstødning 0,6mm Tændingsrækkefølgen er
1-2-4-3 |