Denne hjemmeside er ikke en reklame, men bygger på mine erfaringer med RVS additiv til motorolie og lejefedt, og den bygger ikke på videnskabelige test. Additiv til motorolie (1,0-1,1 motor) Additivet er nem at komme på motoren. Den fjerne friktionerne mellem motordelene, og beskytter mod fremtidig slid, ved at lægge en beskyttende hinde over hvor der opstår friktionsvarme. Det betyder at det først må bruges når en ny motor er slidt til. Mit gæt er at en Fiesta skal have gået over 20.000 km før man bruger RVS første gang. Derefter vil man have gavn af at bruge det. Hvis motoren har været renoveret, må man vurdere hvornår de nye dele er slidt til, før man bruger RVS. RVS kan derefter jævnligt bruges indtil kompretion og slør i de bevægelige dele bliver mærkbare store. Følgende gælder for motorer der aldrig har fået RVS . Når bilen har kørt ca 150.000 km begynder RVS at tabe noget af sin virkning , fordi slidet er så stort at RVS ikke kan udbedre skaderne. Det er dog stadig en fordel at bruge det. Ved ca 250.000 km og hvis motoren mangler trækkraft, kompresion og har megen motorstøj. Så er det næsten for sent at bruge RVS, og ikke pengene værd. Min erfaring er at ved tidlig brug af RVS, og jævnlig brug af RVS, kan en motor virke frist også efter 250.000 km. RVS lejefedt Jeg har ikke oplevet at fedtet har givet en bedre holdharhed, eller en mærkbar forbedring af lejre, der er bedre end almindelig lejefedt. Det står i værd fald ikke i forhold til den høje pris på fedtet. Link www.rvs-tec.dk |